Mobilhome verkocht, Lazy Jack is on it's way

Tijdens onze zomervakantie 2023, liepen we in Oostenrijk al snel tegen veel beperkingen aan. Streng op het gewicht, veel hoogtebeperkingen, supermarkten die niet voorzien waren om te parkeren met een grote camper... Kortom, we misten geregeld onze auto. Op meerdere campings werden we geconfronteerd met tenten en dan vooral, vouwtenten. Dat leek ons wel iets. Thuisgekomen kwam de mobilhome te koop en besloten we eens rond te gaan kijken. Uiteindelijk is onze keuze gegaan naar de Campooz Lazy Jack, aangekocht bij de Campingstore in Evergem. We kozen een model waarbij het slaap/leefgedeelte snel op staat, aangezien we nog steeds de vrijheid willen om één of twee nachtjes ergens te staan. Met een voortent en luifel erbij, zijn de mogelijkheden oneindig. Onze volgende zomervakantie gaat terug richting Oostenrijk. De campings zijn al geboekt, want jawel, als je overal 6 nachten blijft staan, is vooraf boeken een aanrader, zeker in Oostenrijk, waar de campings toch iets minder dik bezaaid zijn dan in Frankrijk. We zijn benieuwd naar onze eerste ervaringen. Uiteraard gaan we in het voorjaar al wat testen met lange weekendjes. Je kan onze avonturen hier blijven volgen. Liefs, Linsey, Davy en Boomer

Lees meer »

Zomervakantie 2023 - Oostenrijk (via Duitsland)

Na 15 jaar reizen in Frankrijk (waarvan 3 zomers met de camper), gingen we dit jaar eens buiten onze comfortzone. De bestemming werd Oostenrijk. Na wat voorbereidingen (vignet, route bepalen, paar campings uitgezocht) vertrokken we op 31/8 richting Oostenrijk. De eerste nacht werd een tussenstop in Redu, gewoon omdat we door 's avonds te vertrekken al de drukte in Brussel vermeden. Vanuit Redu ging het zo naar Duitsland en van daaruit naar Oostenrijk. Een land dat ons op verschillende manieren verraste. Een hond hoort altijd aangelijnd te zijn en daar zijn ze streng op. Op het openbaar vervoer is een muilkorf verplicht. Dat hadden we Boomer gelukkig al aangeleerd. Anderzijds zijn er overal dispensers met poepzakjes, vuilbakken genoeg, drinkgelegenheden voor de honden en campings hebben bijna allemaal een hondendouche. Ze zijn dus algemeen wel hondvriendelijk. Vervolgens het eten. De supermarkten zijn erg duur en wat bij ons een Lidl of Aldi is, is daar al veruit de grootste supermarkt. Type Auchan, Intermarché, Super U, vergeet het... Het is wat zoeken, want als Bourgondiërs was het eten er niet altijd even makkelijk. Op restaurant dan weer wel goedkoop, maar zeer beperkte kaarten. Je zal er dus niet verhongeren, maar verwacht zeker ook geen keuken zoals bij ons. En dan de campings... Algemeen gezien hebben die ons het meeste verwonderd. De faciliteiten, het sanitair, de ruime plekken... Maar daar hangt uiteraard ook een prijskaartje aan vast. We waren op 3 weken bijna het dubbele kwijt dan aan 3 weken campings in Frankrijk. Je krijgt er heel wat voor in de plaats, maar zorg wel dat je een mondje Duits spreekt, want Engels blijft daar precies toch vrij lastig.Hieronder overzicht van alle campings, activiteiten en uiteraard, de bijhorende inspirerende foto's. Hopelijk kunnen we jullie hiermee weer triggeren voor een volgende vakantie. Prijzen zijn steeds voor camper, twee volwassenen en hond. Veel plezier, Linsey

Audresselles en Berck - juni 2023

Op vrijdag 16 juni vertrokken we richting Audresselles. Ons eerste plan was twee nachten op een boerderijtje te staan, net voorbij Audresselles in Ambleteuse. Helaas heeft de dame maar plaats voor 6 campers en was er net een 6e voor ons aangekomen. We reden dus maar terug naar Audresselles en gelukkig waren er nog plaatsen zonder stroom beschikbaar op Camping Les Ajoncs. We betaalden voor twee nachten + 1 douchebeurt voor 1 persoon 36.60€ Op zaterdag en zondag was het er 'Feest van de krab'. Een jaarlijkse festiviteit waar blijkbaar zelfs bussen naar ingelegd werden. We namen 's ochtends een kijkje, maar wisselden de drukte in de namiddag in voor een wandeling naar het Fort van Ambleteuse. Daar waren ook een paar strandbars open op de dijk. Gezellig en een mooie kust, wat moet een mens meer hebben? We spotten een kwalletje dat was achtergebleven in een plas water bij het laagtij. Genoten van een lekkere rosé en wat aperitief. Op zondag ruilden we Audresselles in voor twee nachtjes Berck...

Najaar 2022 - Opaalkust en Le Tréport

Ondertussen een vaste gewoonte aan het worden in het najaar, bij mooi weer nog even richting Opaalkust. Dit deel van Frankrijk heeft zowel in de zomer als het najaar veel te bieden, met camperplaatsen in overvloed en mooie dorpjes de ideale plek om nog even te gaan uitwaaien.

Zomer 2022 - Overal in Frankrijk

Van 2 tem 23 september trokken we drie weken rond in Frankrijk. Met nog mooie zomerse temperaturen, hier en daar een stevige onweersbui, maar overdag altijd erg mooi weer. In totaal reisden we 3500km, waarvan de helft via tolwegen en de helft tolvrij.

Zomer 2021 - De Franse Alpen

Drie weken zomervakantie, zalig genieten! De weersvoorspellingen voor de Alpen vielen wat tegen, maar we wagen het er toch op. Wat een meevaller, 3 weken lang mooi weer, behalve de allerlaatste dag in de Vogezen. Een vakantie waar wij met volle teugen van hebben genoten. Zo hard, dat we het allicht in 2022 nog eens over doen, met een paar nieuwe tussenstops. Heb je tips, laat ze gerust achter bij de reacties. Veel leesplezier!